سلامت

چرا نباید غذای سرخ شده بخوریم؟

غذای سرخ شده

غذای سرخ شده مقدار کالری و چربی بالایی دارند که برای سلامت مضر است. خوردن زیاد غذای سرخ شده ریسک ابتلا به بیماری قلبی و کبد چرب را افزایش می‌دهد. روغن‌های سرخ‌کردنی با نقطه دود بالا مثل روغن کانولا، روغن کنجد، آفتاب‌گردان، ذرت و غیره برای سرخ کردن بهتر هستند.

غذای سرخ‌کرده خوشمزه است و هیچ حرف و حدیث، اما و اگری هم ندارد، البته که مثل هر چیز دیگری، زیاده‌روی در مصرف غذای سرخ شده روی سلامت کلی بدن تأثیر می‌گذارد. مصرف هر چند وقت یک‌بار غذاهای سرخ شده و چرب لزوماً روی سلامت تأثیر نمی‌گذارد، اما مصرف مداوم این غذاها باعث بیماری‌های جسمی و عوارض جدی و گاه خطرناکی خواهد شد.

چرا نباید غذای سرخ شده بخوریم

 

خوردن غذای سرخ شده چه مضراتی دارد؟

غذای سرخ کرده میزان کالری دریافتی بدن را چند برابر می‌کند. سرخ کردن غذاها در روغن باعث می‌شود که میزان کالری آن غذا بیشتر شود. به ‌علاوه اینکه سرخ کردن، مواد معدنی و اکسیدان‌های موردنیاز بدن را از غذا حذف می‌کند و غذا صرفاً به یک وعده خوشمزه بدون هیچ‌گونه فایده‌ای برای بدن تبدیل می‌شود. غذای چرب‌تر و پرکالری‌تر هم به معنای چاقی است و چاقی هم خود، عامل بیماری‌های مختلفی است. از دیگر مضرات غذای سرخ شده باید بگوییم که مصرف این غذاهای ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

همچنین باید بدانید که با مصرف زیاد غذای سرخ شده به ‌نوعی به استقبال سرطان می‌رویم. اکسیداسیون باعث تغییر شیمیایی روغن می‌شود و سرخ کردن غذا هم ساختار سایر مواد مغذی غذا را تغییر می‌دهد. ویتامین‌ها و مواد معدنی درون غذا با سرخ کردن از بین رفته و همه‌چیز به یک ماده‌ی قهوه‌ای تبدیل می‌شود که ترکیبی از مواد معدنی کربنی سوخته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *